POJISTILI JSME:


Pan Josef 1953, ŠKODA FABIA 1,2 44kw 2009 Brankovice, POVINNÉ RUČENÍ 1315 KČ

Pan Lukáš 1990, FORD FOCUS, 1,8 85KW,2003, Havířov POVINNÉ RUČENÍ 5432 KČ

Paní Lenka 1957, Suzuki Ignis 1.3 68KW, 2006, Chocenice POVINNÉ RUČENÍ 1491,

Pan Petr 1990, řidič z povolání, POJIŠTĚNÍ VŮČI ZAMĚSTANAVATELI 2390 Kč

Pan Ladislav 1962, VW TOURAN, 2,0 103KW, 2010, Brno POVINNÉ RUČENÍ 2707 KČ

 

Asistenční služby v nějakém rozsahu obsahuje dneska skoro každé povinné ručení. Standardem trhu se dnes stala pomoc řidiči při nehodě s limitem v rozsahu 2000-3000 Kč. Znamená to, že pokud nabouráte a zavoláte na svou pojišťovnu nebo univerzální linku 1224 (kde již za vás kontaktují patřičnou asistenční službu vaší pojišťovny), máte v rámci svého povinného ručení odtah cca 40 km (naložení a složení auta 2*500 Kč, 20-25 Kč/ za ujetý km).

Horší je to ale v případech, kdy máte poruchu. Zde není již tak běžné, že je pojišťovna ochotna hradit asistenci. Zde je tedy prostor při rozhodování o výběru pojišťovny, pro pátrání zda za mírně vyšší cenu nemohu dostat pojišťovnu, která se o mě postará např. v případě že nenastartuji.

A aby to nebylo tak jednoduché, pojišťovny ještě vyčlenily pár situací, které stojí mimo definici porucha. Jsou to: vybitá baterie, defekt pneumatiky, záměna/dojití paliva a ztráta klíčů.  A zcela nelogicky je někdy kryjí, i když poruchu ne a naopak nekryjí i když poruchu ano.

Asistence se dle našich zkušeností stává čím dál častěji nejvyužívanější části povinného ručení a právě ne vždy v souvislosti s nehodou. Doporučuji vždy klientům zvážit kde a jak vozidlo provozují a zda dokonce, kromě pečlivého výběru, nepřiplatit širší rozsah asistence.

Přímá likvidace

Je služba, kterou využijete, pokud jste poškozeným z povinného ručení a nechcete se obracet na viníkovu pojišťovnu. Vy jako klient si řešíte vše se svou pojišťovnou, která za vás komunikuje s viníkovou pojišťovnou.

První škoda bez vlivu na bonus

Pokud bouráte, přicházíte o bonus a pojišťovna Vám zvýší pojistné. Pokud je v ceně produktu první škoda bez vlivu na bonus znamená to, že pojišťovna sice nahlásí škodu do registru ČKP, aby ji viděli ostatní, ale Vám na této konkrétní smlouvě cenu ponechá.

 

Úrazové pojištění řidiče

Řidič je totiž jediným účastníkem pojistné události, na kterého se povinné ručení nevztahuje. I tak některé pojišťovny v rámci povinného ručení nabízejí aspoň základní úrazové pojištění. Vzhledem k tomu, že limit bývá 100tis na trvalé následky či smrt, nepovažuji ho za něco, co by mělo být bráno v potaz. Tato částka je, bohužel, při velkých pojistných událostech nedostačující.

 

Jakub Plajner